Легенда: Наследие Драконов – бесплатная ролевая онлайн игра





Legenda

Świat zatrząsł się w posadach i pogrążył się w konwulsjach, kiedy zderzyły się
w walce dwa wielkie smoki, biały Erifarius i czarny Striagorn.

 

 

 

I nie widział świat straszniejszej bitwy, nie wiedział, co go czeka w przyszłości.
Ale to było później... Na początku była historia...

 

 

 


  Materialny i zarazem niematerialny był początek świata Feo. Może jakieś siły wyższe, niepojęte dla rozumu zwykłego śmiertelnika, znalazły sobie jakąś nową rozrywkę... A może małe organizmy przeobraziły się - wskutek jakiegoś niezwykłego impulsu - w wysoko rozwinięte istoty... Nikt spośród żywych nie jest w stanie uchylić rąbka tajemnicy początku świata Feo. Natomiast kwestia władzy nad światem wciąż jeszcze nie straciła na swej aktualności, od wieki wieków spędzając sen z powiek niezliczonym duszom i umysłom. Walki ideologiczne, dotyczące rozwoju świata Feo sprawiły, że mogły się do niego wedrzeć niszczące siły Chaosu. Wiele szlachetnych ras z różnych zakątków kosmosu obwieszczało swój udział w stworzeniu świata, próbowało zdławić Chaos. Sądząc jednakże po tym, w jaki sposób przedstawiciele szlachetnych ras znikali w Niebycie, stało się jasne, że to tylko samozwańcy, niepojmujący istoty świata i przyciągający niszczycielską siłę, zagrażającą światu.
 

 

  Liczne rasy, zamieszkujące obydwa kontynenty świata Feo - Ogrium i Chair, hołdowały niezliczonym bogom i bożyszczom i nader często pogrążały się w wyczerpujących religijnych konfliktach. Z czasem notoryczne stały się napaści orków na Eltską Dolinę - ziemię zamieszkaną przede wszystkim przez karłów i gnomów, żyjących wieki w zgodzie i pokoju. Waleczne orki wydzierały im coraz więcej ziem i nic dziwnego, że z czasem zakiełkowało  ziarno nienawiści między gnomami i karłami. Rozzłoszczone gnomy podzieliły w końcu ziemie Eltskiej Doliny. W wyniki tego "podziału" gnomom przypadły w udziale słynne eltskie źródła lecznicze, karłom natomiast... nic się nie dostało. Wtedy to pokojowe, małe istoty ruszyły pod przywództwem odważnego Fauliusa na wojnę przeciwko gnomom. I zdarzyła się przeraźliwa rzeź, która przeszła do historii pod nazwą „Potopu”. Eltskie źródła, zalane krwią, utraciły swe cudowne właściwości, ziemia doliny wyschła, a powietrze napełniło się strachem.

 

 
 

 

Na kontynencie Ogrium żyła rasa ludzi. Wyróżniała się wśród mieszkańców świata Feo wysoko rozwiniętym intelektem. Ludzie unikali wojen jak diabeł święconej wody i poświęcali się naukom, odnosząc na tym polu imponujące sukcesy. Mimo wielkiej niechęci do wojaczki rasa ta zmuszona była pewnego razu użyć przemocy, żeby zalegitymować swą władzę. Zdarzyło się to po tym, jak mędrzec Fonius zwrócił się ze wzruszającą mową do uzbrojonych mas Ciemnych Elfów, które podeszły do murów miasta bynajmniej nie z pokojowymi zamiarami. Ciemne Elfy nie posłuchały głosu rozumu i serca, traktując mówcę zatrutą strzałą. Oburzyli się ludzie, widząc tę perfidię, złapali za broń i tak rozpoczęła się bitwa. Wielu ludzi zginęło od miecza wroga, ale elfów poległo jeszcze więcej. Pojęcia taktyki i strategii nie były znane temu ciemnemu narodowi, co dało przewagę ludziom. Było to pyrrusowe zwycięstwo, cena za nie była ogromna. 

 
 
 
 
 
   Na kontynencie Chair, u podnóża plującego ogniem wulkanu Krwawy Potwór, żyła rasa magmarów. Historia głosi, że istoty te wyłoniły się z jądra wulkanu i że w ich żyłach płynie roztopiona lawa. Magmarowie wyróżniali się wyjątkową siłą fizyczną oraz niezłomnością ducha. Przywódcą rasy magmarów był potężny Andelwan. Potęga jego polegała na tym, że władał on trochę sztuką magii ognia, którą odziedziczył po swoich przodkach. Magiczna siła Andelwana skrywała się w Ognistej Różdżce, z która przywódca magmarów nigdy się nie rozstawał. Jego babka Egijam wręczyła mu ten czarodziejski przedmiot na łożu śmierci, nie zdążyła przy tym wprowadzić wnuka w tajniki posługiwania się magią. Egijam odeszła do innego świata, a Andelwan, który był nadzwyczaj ciekawym świata dzieckiem, sam rozwijał w sobie magiczne umiejętności. Wraz z wiedzą rosły wszakże jego próżność, drapieżny egoizm oraz żądza władzy. Kiedy Andelwan osiągnął wiek pełnoletności, zwołał najsilniejszych magmarów i siłą słowa zniewolił ich umysły. Ambitny magmar marzył o podbiciu świata w pojedynkę, jego magia była jednak na to za słaba. Dlatego Andelwan postanowił podzielić się magiczną wiedzą ze swoimi ziomkami, planując ujarzmienie świata przez wielką rasę magmarską. Jego plany spaliły na szczęście na panewce. Mędrcy ludzi przewidzieli zagładę świata Feo od „ręki płonącej istoty z ognistą różdżką w ręce”.
Ludzie, doprowadzeni przepowiednią na skraj rozpaczy, postanowili za wszelką cenę uratować świat i wynajęli słynącego z okrucieństwa i bezwzględności zawodowego mordercę Go'Zanara. Pewnej księżycowej nocy Go'Zanar zakradł się do sypialni Andelwana i wzniósł miecz nad śpiącym magmarem. Andelwan przebudził się w ostatniej chwili. Ujrzawszy przed sobą przekrwione oczy mordercy, złapał za ognistą różdżkę. Ta nie uratowała mu jednak życia. Miecz mordercy rozbił różdżkę i ugodził Andelwana w samo serce. Połamany przedmiot stracił swą magiczną moc i poszedł w zapomnienie.

   Kiedy magmarowie usłyszeli o śmierci swego przywódcy, żądza zemsty zaćmiła ich umysły. Oślepieni dziką wściekłością, rzucili się do walki, niszcząc wszystko na swojej drodze, nie szczędząc nawet dzieci i starców. Fala przelanej krwi dotarła do wszystkich zakątków świata Feo. Ofiarami przemocy magmarów stały się rasy orków, karłów, gnomów, hobbitów i elfów. 
Przetrwały tylko dwie rasy – rasa ludzi i rasa magmarów. Żyją one od tego czasu na dwóch różnych kontynentach i prowadzą ze sobą nieustające wojny. Nie można przy tym oprzeć się wrażeniu, że z czasem magmarowie i ludzi zapomnieli o przyczynie wzajemnej nienawiści.

 

   Ciężkie, brutalne walki zaowocowały złem. Powstały nowe, odrażające istoty takie jak zombie, wampiry, szkielety... Infekowały one świat negatywną energią, zarażały żywe istoty śmiertelnym duchem. Zła magia, wijąca się w przestworzach Feo, usiłowała przerwać powłokę świata i wydać go pastwę Chaosowi. Niekończący się niszczycielski korowód katastrof – trąby powietrzne, huragany, powodzie, wybuchy wulkanów - zatrząsł światem.

    Zdawało się, że nie ma już ratunku dla świata i że wkrótce Chaos stanie się jedynym panem życia i śmierci w Feo, kiedy nagle rozwarły się niebiosa i oczom mieszkańców Feo ukazała się  Szeara Władczyni Smoków, niesiona podmuchem wiatru. Jasne jej oblicze oświeciło niebiosa, aura dobroci otaczała dosłownie całą jej istotę. Szeara przedstawiła się jako następczyni boga A'Arona Sprawiedliwego, który zdobył serca i szacunek wielu szlachetnych ras dzięki swojej głębokiej mądrości oraz sprawiedliwości w łagodzeniu sporów.

    Szeara smutnym spojrzeniem ogarnęła ruiny świata Feo, a następnie przemówiła do jego mieszkańców. Słowa jej stały się proroctwem. Wypowiedziała następujące słowa: „Na waszym niebie świeciły gwiazdy, wasze drzewa wypuszczały wiosną delikatne pączki, a w waszych ogrodach śpiewały ptaki. Zniszczyliście wszystko, zalewając ziemię morzem purpurowej krwi, brudząc firmament nieba dymem śmierci. Pozwoliliście Chaosowi podkraść się pod wasz dom, wkraść się do waszego świata. Z każdym nadejściem nowego księżyca grozić będzie teraz Feo zagłada, jako że w tym czasie sługi Chaosu nabierają przeraźliwej siły. Przybyłam, żeby wam pomóc. Wykorzystując energię obydwu ras, stworzę dwóch smoków. Biały smok Erifarius będzie ucieleśniał ludzi, natomiast czarny smok Striagorn – magmarów. Smoki te są moimi wiernymi sługami i pomogą wam odeprzeć atak Chaosu. Z każdym nowym księżycem Erifarius i Striagorn będą się pojedynkować, za każdym razem tylko jeden z nich będzie zwyciężał. Silniejszy ze smoków zawładnie energią drugiego i wtedy wystarczą ich połączone siły, żeby odeprzeć ciemne siły Chaosu. Z każdym nowiem księżycem – dopóki starczy wam sił, walczyć będą ze sobą smoki, pamiętajcie jednakże, że nie będzie to trwać wiecznie, że to, co nastąpi później, zależy tylko od was...”
 
Legenda: Wojna Smoków - Darmowa gra na przeglądarkę


 
Witamy na oficjalnej stronie bezpłatnej gry RPG online (gry online, mmorpg) «Legenda: Wojna Smoków». Przeglądarkowe gry RPG (rpg) nie wymagają wykupienia abonamentu ani instalacji specjalnych programów. Znajdujące się na tej stronie bezpłatne gry wykonane w technologii Flash (gry flash online) można swobodnie rozpowszechniać w celach niekomercyjnych.
© 2006-2014. Powered by My.Com B.V.
Impressum | Ochrona danych